Znamení Střelce se kryje s obdobím adventu. Jsou jen dvě možnosti: Spasitel buď přijde, pak se na něho musíme velkolepě připravit, nebo nepřijde, pak je konec. Silným umělým světlem ozářené budovy prudce kontrastují s temnou nocí. Sluneční paprsky dopadající na zemi pod malým úhlem vytvářejí spolu s tmavě fialovými tóny oblohy věštící první sníh scenérii barevně přepálených kýčovitých pouťových krajinek z 19. století. Nejvyšší Světlo nebo nejčernější Temnota, opačné póly leží ve Střelci těsně vedle sebe.

    Ve Střelci chybí Temnotě již jen malý kousíček k převzetí úplné vlády nad našimi životy. Na paniku již není čas. Že Spasitel přijde - Střelci milujícímu život nezbývá než tomu uvěřit. Podobné přitahuje podobné. Ovšem věřte něčemu, co vypadá jako naprostý úlet! V takových případech zachraňují život sny a iluze. Jako se šaman převléká za orla, aby si mohl lépe představit svou zemi z výšky, tak Střelec rozsvítí tisíce malých světýlek, aby mohl snáze uvěřit znovuzrození toho, jejž právě ztrácíme. Musí zkrátka věřit naději a důvěřovat. Seberte Střelci jeho víru a zabijete ho.

    Temnota je ale stále nablízku, neustále připravená vklouznout do sebemenší skulinky a stáhnout s sebou do propasti celý svět.  Avšak tisíce malých světýlek odrážejících se ve spoustě roztátých kapiček prvního sněhu jsou prvními posly znovuobjevivšího se nesmrtelného hrdiny.

    Chápejme tedy Střelcovy pochůzky po kartářkách a jeho útěky před depresí do lesklých světů filmových premiér a  velkorysých dobročinných plesů.

                                                                                                                                                   Alexandra Lechovská, březen - duben 2013

    

Více pro "Venuše ve znameních zvěrokruhu" - zde

Více pro "Venuše ve Střelci" - zde

Textilní obrazy - zde